Toggle Menu
  1. Home/
  2. Social/

Patru posturi de televiziune din România, amendate de CNA. Alte trei au primit somaţii

Cinci posturi de televiziune din România au fost amendate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu sume cuprinse între 5.000 şi 50.000 de lei pentru difuzarea unor emisiuni, spoturi publicitare sau afişarea unor titluri neadecvate.

Advertisement


Astfel, întrunit în ședință publică, Consiliul Național al Audiovizualului a decis să aplice o amendă în cuantum de 10.000 de lei postului TVR 1 pentru că, “în cadrul Telejurnalului din 17 august 2016, materialul cu titlul ‘Concert controversat’ s-a difuzat cu încălcarea dispozițiilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, referitoare la obligația de a asigura ‘informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor și evenimentelor și să favorizeze libera formare a opiniilor’ . De asemenea, s-a reținut și încălcarea prevederilor art. 65 lit. a) și b) și art. 66 alin. (1) lit. a) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual”, se arată într-un comunicat transmis presei.

Postul de televiziune România TV a “scăpat” doar cu o amendă de 5.000 de lei pentru titluri afişate la două emisiuni. La această sancţiune se mai aplică una de 50.000 de lei “pentru încălcarea dispozițiilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului și a prevederilor art. 64 alin. 1) lit. a) și b), art. 65 lit. c) și art. 66 alin. 1 lit. a) din Codul audiovizualului”, după ce a difuzat protestele din 22 ianuarie 2017.

Advertisement


Tot 50.000 de lei amendă şi tot pentru aceeaşi “încălcare” a primit şi postul de televiziune Antena 3.

Cu somaţii publice s-au ales Prima Tv şi Kanal D.

În aceeași ședință publică, după analiza rapoartelor de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a autosesizării instituției și a reclamațiilor primite pentru modul în care a fost reflectat, la posturile de știri, protestul din București din data de 22 ianuarie 2017, inclusiv dezbaterile pe această temă, Consiliul a decis aplicarea unei somații publică postului B1TV,” pentru că nu s-au respectat prevederile art. 65 lit. c) din Codul audiovizualului;” iar Realitatea TV s-a ales tot cu o somaţie “pentru că nu a ținut cont de dispozițiile art. 40 alin. 3) din Codul audiovizualului”

Anca Miklos

loading...