Şase dintre giganţii din domeniul tehnologiei lucrează împreună pentru a promova creşterea industriei realităţii virtuale (VR – n.red.). Google, Facebook, Samsung, HTC, Sony şi Acer fac parte acum dintr-o organizaţie non-profit a producătorilor de căşti VR – Global Virtual Reality Association (GVRA).
Scopul GVRA este să dezvolte şi să împărtăşească cele mai bune practici pentru industrie şi să susţină dialogul între investitorii publici şi cei privaţi din întreaga lume. De asemenea, asociaţia îşi propune să promoveze dezvoltarea responsabilă şi adoptarea realităţii virtuale la nivel global, transmite EvoNews.
Membrii asociaţiei – Acer Starbreeze, Google, HTC VIVE, Facebook’s Oculus, Samsung, and Sony Interactive Entertainment – vor dezvolta bune practici, vor face muncă de cercetare şi vor aduce împreună comunitatea VR ca urmare a progreselor tehnologice.
ONG-ul va servi de asemenea ca o resursă pentru consumatori, leguitori şi alte părţi implicate în industrie ce sunt interesaţi de VR.
“GVRA este un prim pas necesar pentru a asigura experienţa unei realităţi virtuale deosebite pentru toată lumea, prin colborarea pe partea de cercetare şi promovarea bunelor practici”, a declarat Jon Wiley, director în cadrul Google.
Realitatea virtuală este văzută de ONG ca “următoarea platformă de calcul” ce va putea îmbunătăţi sectoare precum educaţia, sănătatea, dar va avea un impact pozitiv şi asupra economiei globale.
Companiile fondatoare ale ONG-ului au anunţat că vor lucra împerună pentru a maximaliza potenţialul VR şi pentru a se asigura că beneficiile vor ajunge în toate colţurile lumii.
“Pe măsură ce industria VR se dezvoltă, este crucial să îmbunătăţim dialogul între părţile interesate pentru a ne asigura că se construieşte o bază solidă care să ducă la inovare în următorii ani, iar GVRA aduce împreună liderii industriei”, a precizat CEO-ul Acer Starbreeze Corporation, Kerry Kao.
Acesta e completat de Jordan McCollum, de la Facebook Oculus, care crede că industria VR trebuie să fie construită într-un mod sigur, având în vedere că ne aflăm în stadiul incipient al dezvoltării realităţii virtuale.
Însă dezvoltarea ei va atinge un prag financiar de 120 de miliarde de dolari în 2020, crede Rikard Steiber de la HTC Vive.
În ceea ce-l priveşte pe unul dintre vicepreşedinţii de la Samsung, Tae-Yong Kim, acesta susţine că industria VR va aduce multe provocări şi de aceea e important ca organizaţia să stabilească un “precedent clar de bune practici”.
Apple nu face parte din ONG-ul GVRA, iar un motiv ar putea fi faptul că CEO-ul companiei din spatele iPhone-ului, Tim Cook, crede că realitatea augumentată este de departe mai mare decât cea virtuală.
De altfel, Apple a arătat că este interesată de dezvoltarea acestui domeniu prin achiziţia, în 2015, a startup-ului Metaio şi angajarea lui Doug Bowman, unul dintre cercetătorii de top din SUA în domeniul realităţii virtuale. Mai mult, se zvoneşte că Apple are o echipă secretă ce numără câteva sute de angajaţi care lucrează la proiecte cu realitatea virtuală şi cea augumentată, proiecte ce includ căşti, ceasuri inteligente şi hărţi.
Realitatea augumentată şi cea virtuală sunt tehnologii similare, dar există cel puţin o diferenţă majoră între ele – în timp ce VR înseamnă o experienţă total cufundată într-o lume virtuală, realitatea augumentată se referă la o vizualizare modificată a lumii reale.
Experţii spun că realitatea virtuală va fi folosită, în următorii ani, atât în industria jocurilor sau cea de divertisment, cât şi în design, educaţie, turism, domeniul medical şi activităţile sociale. În prezent peste un milion de oameni folosesc gadgeturi VR lunar, o dezvoltare pe care puţini au anticipat-o.
Pe piaţă sunt prezente diferite gadget-uri, de la Google Cardboard şi Samsung Gear VR (care necesită ambele telefoane inteligente) la Oculus Rift, HTC Vive sau Sony Playstation VR (care necesită un calculator sau o consolă).